ДО ПИТАННЯ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ДОСВІДУ СТУДЕНТІВ ВНЗ: БРИТАНСЬКИЙ ПІДХІД
Анотація
У статті представлено основні положення, що відображають результати авторського монографічного дослідження стосовно педагогічного феномену «досвіду студента» як інноваційного складника сучасної вищої школи Великої Британії. З’ясовано, що наявний національний контекст окресленого питання зумовлений дискусією навколо пріоритетності підходів до розуміння означеного феномена з погляду забезпечення академічної якості або задоволеності студентів отриманими послугами, де ключовими чинниками впливу є державні ініціативи щодо реформування освітньої галузі та соціально-економічні зміни. Охарактеризовано досвід студента з погляду експертів вищої освіти Великої Британії як цілісне та багатоаспектне явище, що відображає «подорож» здобувача вищої освіти, починаючи з моменту знайомства з університетом та завершуючи успішним працевлаштуванням. Визначено основні групи чинників, що впливають на формування унікального досвіду в процесі навчання, серед яких безпосередня програма підготовки, позааудиторна діяльність, оточення тощо. Визначено, що інструментами відображення досвіду студентів університетів Великої Британії є національні опитування різного рівня, а також такі ініціативи, як HEAR – Звіт за результатами здобуття вищої освіти, що дозволяють ефективно представити відповідний досвід як здобутки опанування вищої освіти широкому колу стейкхолдерів.
Посилання
2. Modestova, T. V. (2019). Suchasni tendentsiyi rozvytku vyshchoyi osvity Velykoyi Brytaniyi: v konteksti pidvyshchennya potentsialu universytetiv Ukrayiny [Current development trends of the UK higher education in the context of increasing Ukrainian universities capacity], 472. Kyiv (Ukr)
Література
1. Шевченко Г. П. Одухотворений образ людини культури ХХІ століття: процес його виховання у вищій школі. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 2015. Вип. 5(68). С. 213-225.
2. Модестова Т. В. Сучасні тенденції розвитку вищої освіти Великої Британії: в контексті підвищення потенціалу університетів України: монографія. Київ. 2019. 472 с.