СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА ПІДЛІТКІВ З УРАЗЛИВИХ ГРУП

Ключові слова: соціально-педагогічна підтримка, підлітки з уразливих груп

Анотація

Проблеми, пов'язані з соціально-педагогічною підтримкою підлітків з уразливих груп, є актуальними з двох причин: все більше підлітків зазнають різні кризи в процесі свого росту і соціалізації, а в той же час недостатньо досліджень, які показують ефективні моделі для досягнення успішної соціалізації та інтеграції молодих людей в суспільне життя. У цьому контексті розгляд питань, пов'язаних з цією темою, має як теоретичне, так і практичне значення.

Для того, щоб соціально-педагогічна підтримка була ефективною, вона повинна сприйматися позитивно і здійснюватися з джерела, якому молода людина довіряє. Це визначає мету цього дослідження – вивчити і проаналізувати сприйняту соціально-педагогічну підтримку підлітків з уразливих груп.

Дослідження проведено в Молодіжному консультативному центрі для інтенсивної соціально-педагогічної підтримки дітей і підлітків. Цей центр діє як кліринговий будинок в області молодіжної професійної допомоги та здійснює спеціалізовані соціальні послуги для забезпечення найкращої можливої підтримки молоді. В якості дослідницького інструменту використана Багатофакторна шкала сприйняття соціальної підтримки Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS).

Результати дослідження підкреслюють проблеми сім'ї як джерела соціальної підтримки. Навпаки, молоді люди сприймають підтримку своїх друзів і професіоналів, які працюють з ними в центрі. Особливу увагу також вони приділяють романтичному партнерові, якщо такий є.

Виділення друзів і значущих інших як суб'єктивно сприйманого джерела соціальної підтримки спрямовує нас до пошуку адекватних моделей соціально-педагогічної підтримки, що надається в Молодіжному консультативному центрі інтенсивної соціально-педагогічної підтримки. Цю підтримку слід здійснювати в довірчих розмовах, груповій діяльності, спортивних заняттях і розвагах, що ґрунтуються на довірі, емпатії та взаєморозумінні.

Біографія автора

С. О. Іванов, Пловдивський університет ім. Паїсія Хилендарського

Іванов Стоян Oлександров – докторант, педагогічний факультет, департамент соціальної діяльності, Пловдивський університет ім. Паїсія Хилендарського (м. Пловдив, Республіка Болгарія). E-mail: sivanov1979@abv.bg

Посилання

1. Lobburi P. The influence of organizational and social support on turnover intention in collectivist contexts. Journal of Applied Business Research. 2012. #28(1). Pp. 93-104. doi: 10.19030/jabr.v28i1.6687.
2. Okun, M. A., &Lockwood, C. M. Does level of assessment moderate the relation between social support and social negativity? A meta-analysis. Basic and Applied Social Psychology. 2003. #25(1). Pp. 15-35. doi: 10.1207/S15324834BASP2501_2.
3. Klineberg E, Clark C, Bhui K, et al. Social support, ethnicity and mental health in adolescents. Social Psychiatry Psychiatr Epidemiol, 2006. #41. Pp. 755–760.
4. Sozialgesetzbuch (SGB VIII) Achtes Buch Kinder – und Jugendhilfe Sozialgesetzbuch (SGB VIII) Achtes Buch Kinder – und Jugendhilfe Stand: Neugefasst durch Bek. v. 11.9.2012 I 2022; Zuletzt geändert durch Art. 36 G v. 12.12.2019 I 2652. URL: https://www.sozialgesetzbuch-sgb.de/sgbviii/1.html (дата обращения: 20.04.2020).
5. Stand: Neugefasst durch Bek. v. 11.9.2012 I 2022; Zuletzt geändert durch Art. 36 G v. 12.12.2019 I 2652. URL: https://www.sozialgesetzbuch-sgb.de/sgbviii/1.html (дата обращения: 20.04.2020).
6. Zimet G. D., Dahlem N. W., Zimet S. G., Farley G. K. The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment. 1988. #52. Рр. 30-41.
7. Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS). URL: from https://www.psyshelves.com/psytests/mspss (дата обращения: 22 05.2020).
8. Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS). URL: https://www.psyshelves.com/psytests/mspss (дата обращения: 22 05.2020).
References
1. Lobburi, P. (2012). The influence of organizational and social support on turnover intention in collectivist contexts. Journal of Applied Business Research, 28(1), 93-104. doi: 10.19030/jabr.v28i1.6687 (eng).
2. Okun, M. A., & Lockwood, C. M. (2003). Does level of assessment moderate the relation between social support and social negativity? A meta-analysis. Basic and Applied Social Psychology, 25(1), 15-35. doi: 10.1207/S15324834BASP2501_2 (eng).
3. Klineberg, E, Clark, C, Bhui, K, et al. (2006). Social support, ethnicity and mental health in adolescents. Soc Psychiatry Psychiatr Epidemiol, 41, 755–760 (eng).
4. Sozialgesetzbuch (SGB VIII) Achtes Buch Kinder – und Jugendhilfe Sozialgesetzbuch (SGB VIII) Achtes Buch Kinder – und Jugendhilfe Stand: Neugefasst durch Bek. v. 11.9.2012 I 2022; Zuletzt geändert durch Art. 36 G v. 12.12.2019 I 2652. Retrieved from https://www.sozialgesetzbuch-sgb.de/sgbviii/1.html (date of appeal: 20.04.2020) (eng).
5. Stand: Neugefasst durch Bek. v. 11.9.2012 I 2022; Zuletzt geändert durch Art. 36 G v. 12.12.2019 I 2652. Retrieved from https://www.sozialgesetzbuch-sgb.de/sgbviii/1.html (date of appeal: 20.04.2020) (eng).
6. Zimet, G. D. , Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment, 52, 30-41 (eng).
7. Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS). Retrieved https://www.psyshelves.com/psytests/mspss (date of appeal: 22 05.2020) (eng).
8. Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS). Retrieved from https://www.psyshelves.com/psytests/mspss (date of appeal: 22 05.2020) (eng).
Опубліковано
2020-06-29