ПІДТРИМКА ДІТЕЙ З ПОВЕДІНКОВИМИ І ЕМОЦІЙНИМИ РОЗЛАДАМИ З БОКУ СІМ'Ї

Ключові слова: сім'я, діти, соціальні вміння, поведінкові та емоційні розлади

Анотація

Мета цієї статті – підняти питання про важливість підтримки з боку сім'ї для дітей з поведінковими та емоційними розладами. У статті наголошується, що сімейне середовище – це середовище, яке має великий вплив на формування і становлення дитини. Це так, тому що саме в родині закладаються основи людської особистості. При наявності сприятливого середовища в родині створюється краса в житті, рівновага духу, почуття безпеки. Але родинне середовище може здійснити виховний вплив тільки в тому випадку, якщо дитина є її активним учасником. Це є першою «досвідченою ділянкою» життєдіяльності людини. Включення дитини в сімейне середовище і її виховання в моральних чеснотах – один з практичних шляхів її соціалізації. На жаль, у багатьох сімей не виходить надати сімейну підтримку підліткам, створити цей психологічний комфорт і безпеку. Порушення такого емоційного зв'язку з батьками, відсутність емоційної підтримки може призвести до серйозних порушень в психіці дитини, і це легко може привести до необоротних наслідків в її поведінці, емоційному розвитку і формуванні. Як правило, проблемні діти стають такими в результаті сімейних конфліктів, за відсутності батьківської любові, життя в умовах жорстокості, грубості і непослідовності дій батьків. Діти майже завжди вбирають в себе не тільки позитивні, але і негативні моделі поведінки, що йдуть від батьків. Чи не реально і безрезультатно батькам вимагати зразкової поведінки від своїх дітей, якщо вони самі не її носіями. Від прикладу і виховного впливу батьків залежить і майбутнє дитини. Дуже часто в динамічному ритмі нашого життя не залишається часу звернути достатню увагу на емоційний і поведінковий розвиток наших дітей. Дуже часто ми забуваємо, що поведінкові та емоційні розлади деяких дітей – це заклик про допомогу, який, на жаль, залишається незрозумілим іншими. Якщо такі негативи залишаться непоміченими дорослими, вони можуть вкоренитися в свідомості підлітків під формою різних почуттів і мати негативний вплив на їх психічний і емоційний розвиток і благополуччя, і привести до серйозних поведінкових і емоційних дисфункцій.

Біографія автора

І. В. Тричков, Пловдивський університет ім. Паїсія Хилендарського

Трічков Іван Василєв – кандидат педагогічних наук, кафедра педагогіки та менеджменту в освіті, педагогічний факультет, Пловдивський університет ім. Паїсія Хилендарського (м. Пловдив, Республіка Болгарія). E-mail: trichkov.ivan@gmail.com

Посилання

1. Kuzmin, V. P. (1999). The formation of empathy in younger students to their peers, depending on the parent-child relationship in the family. (Abstract od Candidate’s Thesis in Psychology). Nizhny Novgorod (rus).
2. Lieberman, R. P., DeRizi, W. J.; Muser, K.T. (1999). Training in social skills for psychiatric patients. Bulgarian Psychiatric Association (eng).
3. Matanova, V. (2003). Psychology of anomalous development. Sofia (eng).
4. Trichkov, Iv. (2011). The family and its role in the inclusion of children with ADHD. Collection of Socialization, Volume I. University Publishing House "Paisii Hilendarski", Plovdiv. ISBN 978-954-423-785-1 (eng).
Опубліковано
2020-06-29