ВИКОРИСТАННЯ АСИСТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАННІ МОВАМ ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ І СЛУХУ В США

Ключові слова: асистивні технології, порушення зору і слуху, частотно-модульовані системи посилення слуху учнів з обмеженими можливостями, наочні посібники, мовне навчання

Анотація

Ця стаття присвячена вивченню американського досвіду використання асистивних технологій при навчанні мовам студентів з порушеннями зору і слуху в США. Дослідження було зосереджено на допоміжних технологіях для вивчення мови, читання, письма. Елементи допоміжних технологій були згруповані в залежності від того, чи покращують вони зорові або слухові здібності учнів з обмеженими можливостями.

На основі принципів організації мовної освіти в системі мовної політики США обґрунтовано важливість вивчення англійської мови для студентів з порушеннями зору і слуху. Перспективи дослідження застосування допоміжних технологій при навчанні студентів з порушеннями зору і слуху мовам, значення результатів досліджень для оптимізації мовної освіти студентів з порушеннями слуху і зору, зокрема, були показані як велика потреба в продовженні роботи в цих напрямках.

Біографія автора

O.Є. Крсек, Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

Крсек Ольга Евгенівна – кандидат педагогічних наук, доцент, зав. каф. іноземних мов та професійної комунікації Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля (м. Сєвєродонецьк, Україна). E-mail: krsek@i.ua

Посилання

American Foundation for the Blind. Writing tools for auditory readers. Rettrieved from http://www.afb.org/section.aspx?FolderID=2&SectionID=4&TopicID=200& DocumentID=6252146 A. M. Mulloy et al (date of appeal: 15.03.2019) (eng).

Bergwerk, K. (2011). Vision impairment. In D. Patel, D. Greydanus, H. Omar, J. Merrick (Eds.), Neurodevelopmental disabilities, 277–296. New York: Springer (eng).

Bouck, E. C., Shurr, J. C., Tom, K., Jasper, A. D., Bassette, L., Miller, B., & Flanagan, S. M. (2012). Fix it with tape: Repurposing technology to be assistive technology for students with high-incidence disabilities. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 56(2), 121-128 (eng).

Bowers, A. R., Meek, C., & Stewart, N. (2001). Illumination and reading performance in age-related macular degeneration. Clinical and Experimental Optometry, 84(3), 139–147 (eng).

Braille (2019). Note Users. Product comparisons between BrailleNote, Braille Sense and PACmate. Retrieved from http://www.braillenoteusers.info/articles/introductory_ material/pdacomp.php (date of appeal: 15.03.2019) (eng).

Center for Assistive Technology and Environmental Access. (2009). Accessible calculators. Retrieved from http://atwiki.assistivetech.net/index.php/

Accessible_calculators (date of appeal: 5.05.2019) (eng).

Cook, M. A., Hussey, M. S. (2000). Assistive technologies: Principles and practice, 75. St. Louis: Mosby, Inc. (eng).

Ferrell, K. (2006). Evidence-based practices for students with visual disabilities. CommunicationDisorders Quarterly, 28, 2006. P. 42–48.

Farooq, M. S. (2015). Learning through Assistive Devices: A Case of Students with Hearing Impairment. Bulletin of Education and Research June, Vol. 37, 1, 79-95 (eng).

Hasselbring, T. S., & Glaser, C. H. W. (2000). Use of computer technology to help students with special needs. Children and Computer Technology, 10(2), 102–122 (eng).

Hameed, A., & Bano, H. (2003). Attitudes of children with hearing impairment towards assistive technology in Pakistan. In Emiliani, et. al. (Eds.) Assistive Technology from Adaptive Equipments to Inclusive Environment, 515-520. BG, Netherlands: IOS Press (eng).

Mulloy, A. M. et al. (2013b). Independence Science. Tactile solutions. Retrieved from http://www.independencescience.com/tactile-solutions.php150 (date of appeal: 11.05.2019) (eng).

Kirchner, C., & Diamant, S. (1999). Estimate of number of visually impaired students, their teachers, and orientation and mobility specialists: Part 1. Journal of Visual Impairment and Blindness, 93, 600–606 (eng).

Lee, H., & Templeton, R. (2008). Ensuring equal access to technology: Providing assistive technology for students with disabilities. Theory into Practice, 47(3), 212-219 (eng).

Lovie-Kitchin, J. E., Bevanm, J. D., & Hein, B. (2001). Reading performance in children with low vision. Clinical and Experimental Optometry, 84(3), 148–154 (eng).

Mason, C., Davidson, R., & McNerney, C. (2000). National plan for training personnel to serve children with blindness and low vision, 45. Reston: The Council for Exceptional Children. (eng).

Multi-ethnic Pediatric Eye Disease Study Group. Prevalence of amblyopia and strabismusin African-American and Hispanic children ages 6 to 72 months: The multi-ethnic pediatriceye disease study (2000). Ophthalmology, 115, 1229–1236 (eng).

Perez-Pereira, M., & Conti-Ramsden, G. (1999). Language development and social interaction in blind children, 144. Philadelphia: Psychology Press (eng).

University of Washington: Disabilities, Opportunities, Internetworking, and Technology. Retrieved from http://www.washington.edu/doit/Faculty/Strategies/Disability/Hearing/ (date of appeal: 15.03.2019) (eng).

Опубліковано
2019-11-29